Zalety druku solwentowego

Druk solwentowy wykonywany jest z wykorzystaniem pigmentowych atramentów solwentowych produkowanych w oparciu o rozpuszczalniki organiczne. Jest to alternatywa dla klasycznych atramentów na bazie wody. Poznaj najważniejsze zalety tego rozwiązania.

Dlaczego warto zdecydować się na druk solwentowy?

Druk solwentowy stanowi rozwiązanie alternatywne dla popularnego sitodruku. Ze względu na właściwości tej techniki najczęściej stosuje się ją do wielkoformatowych wydruków, a także obiektów przeznaczonych do wystawienia na zewnątrz budynków. Wykorzystuje się ją m.in. do produkcji plakatów i billboardów, a także szyldów i tablic informacyjnych. Wśród licznych form stosowania tej metody można wymienić również folie samoprzylepne czy banery reklamowe.

Rodzaje druku solwentowego klasyfikowane są ze względu na trwałość. Rozróżniamy więc:

  • eco – o trwałości nieprzekraczającej 2 lat,
  • mild – o trwałości utrzymującej się przez co najmniej 2 lata,
  • twardy – o trwałości od 3 do 7 lat.

Oprócz wysokiego stopnia trwałości nadruk solwentowy ma także szereg innych zalet. Wśród nich wymienić można m.in. takie cechy jak uzyskiwanie bardzo dokładnie odwzorowanych kształtów i barw przy zachowaniu wyrazistego konturu, a także możliwość zachowania początkowego stanu kolorów przez bardzo długi okres. Oprócz tego druk solwentowy cechuje się znaczną odpornością na uszkodzenia mechaniczne oraz działanie promieni słonecznych – nie musimy więc martwić się, że nadruk zostanie zarysowany lub wyblaknie po krótkim czasie. Wykonane tą metodą grafiki są również odporne na działanie skrajnych temperatur – niestraszny im więc mróz czy lejący się z nieba żar. Doskonale zniosą też oddziaływanie deszczu, śniegu czy gradu.

Dodatkową zaletą druku solwentowego jest fakt, że w odróżnieniu od innych metod nie generuje on wysokich kosztów – do jego wykonania nie jest bowiem konieczne np. wytwarzanie kosztownych matryc. Oznacza to, że stanowi on opłacalne rozwiązanie również w przypadku indywidualnych projektów obejmujących niewielką liczbę egzemplarzy.

Wróć do bloga