Na jakich podłożach wykonujemy nadruki?

Chyba nikt nie wyobraża sobie już branży reklamowej bez możliwości wykonywania nadruków na koszulkach, kurtkach czy czapkach. Właściciele firm, którzy dopiero przymierzają się do złożenia swojego pierwszego zamówienia na odzież reklamową, często zastanawiają się, czy na każdej koszulce lub kurtce da się wykonać nadruk. Odpowiadamy: w dużej mierze tak! Metod nanoszenia nadruku jest wiele, wystarczy dopasować najlepszą z nich dla danego podłoża.

Folia flex

Jak powstaje nadruk na koszulce przy użyciu folii flex? To stosunkowo proste. Grafikę wycina się z folii przy użyciu plotera, a następnie dosłownie wgrzewa ją w koszulkę, kurtkę, czapkę,  a nawet plecak czy torbę. Tę metodę stosuje się na wielu różnych materiałach, jednak sam nadruk nie powinien mieć więcej niż 3 kolory (folie są jednokolorowe).

Metoda sublimacji

Metoda sublimacji polega na wnikaniu farby w strukturę materiału pod wpływem wysokiej temperatury i gwałtownym schłodzeniu nadruku. Metoda ta sprawia, że nadruk jest niezwykle wytrzymały i niewyczuwalny pod palcami, można przy jej pomocy wykonywać nawet skomplikowane, wielokolorowe grafiki. Nadruki na koszulkach tą metodą wykonamy jednak tylko wtedy, jeśli są one wyprodukowane z białego poliestru (lub stanowi on co najmniej 70% składu).

Folia flock

Folia flock jest grubsza od folii flex. Aby wykonać nadruk na odzieży, najpierw wykonuje się go na folii flock. Z folii grafikę wycina ploter, i dopiero wtedy aplikuje się ją na odzież. Tą metodą często zadrukowuje się powierzchnie z bawełny i poliestru.

Druk DTG

Druk DTG to po prostu nadruk wykonywany bezpośrednio na odzieży. Do druku DTG potrzebna jest oczywiście specjalna drukarka do tkanin. Druk tą metodą możemy wykonać na podłożu z bawełny, lub takim, które ma jej przynajmniej 80-90% w swoim składzie.

Dla dużych nakładów – sitodruk

Sitodruk daje w zasadzie nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o wybór materiałów do zadruku. Nadruki wykonane tą metodą pojawiają się nie tylko na odzieży, ale też np. na plakatach czy plastikowych gadżetach reklamowych. Sitodruk jest jednak opłacalny tylko wtedy, gdy planujemy zlecić duży nakład – przygotowanie matryc do druku to proces dość kosztowny.

Wróć do bloga