Zakup koszulek z nadrukiem to doskonała opcja zwłaszcza dla przedsiębiorstw, które mogą korzystać z nich m.in. do celów reklamowych. Oczywiście dla każdej firmy ważna jest również cena za takie zamówienie. Co ma na nią największy wpływ?
Na cenę zamówienia wpływa zastosowana technika. Przy łatwiejszych grafikach sprawdzi się metoda sitodrukowa, która jest bardzo korzystna, zarówno w przypadku zamówień hurtowych, jak i indywidualnych. Przy nadrukach które muszą być szczególnie odporne na warunki zewnętrzne sprawdzą się inne techniki, np. nadruk flex, który także mamy w ofercie naszej firmy. Takie grafiki są dedykowane dla odzieży roboczej i sportowej, gdyż są odporne na intensywną eksploatację. Jeśli klientom zależy na wykonaniu ilustracji przy nieograniczonej palecie barw, wówczas polecana jest technologia określana mianem CMYK.
Kolejnym elementem wpływającym na cenę jest materiał stanowiący bazę dla nadruku. Wiele materiałów wysokiej jakości słabo sprawdza się do zadrukowywania, dlatego w ich przypadku trzeba użyć bardziej zaawansowanych technik, które w rezultacie będą droższe. Dlatego też wybór materiału warto skonsultować z fachowcami, którzy doradzą najlepsze rozwiązanie zwłaszcza, jeśli zamawiającemu zależy na jak najniższej cenie.
Im większa liczba zamówionych sztuk produktu z nadrukiem, tym mniejszy koszt jednostkowy pojedynczego artykułu. Właśnie dlatego najbardziej opłacalny jest zakup hurtowy. Niektóre techniki wymagają bowiem stworzenia specjalnych matryc, których wyprodukowanie jest pracochłonne i kosztochłonne. Stąd też przy większych zamówieniach, koszt wykonania rozkłada się na większą liczbę produktów, co dla zamawiającego jest bardziej korzystne cenowo.
Jak widać koszt wykonania nadruku zależy od wielu czynników i każdy z nich w różnym stopniu składa się na finalną cenę produktu. Cena jednak nie zawsze jest priorytetem, jeśli bowiem kupującemu szczególnie zależy na jakości, nie może ona być najważniejsza.
Wróć do bloga