Nadruk na odzieży może pełnić wiele różnych funkcji. Może stanowić tanią i dobrze widoczną reklamę, wskazywać na nasz związek z daną firmą, uczelnią czy inną organizacją, a także – całkiem prywatnie – pomagać nam w wyrażaniu własnej osobowości. Szczególnie w tym ostatnim przypadku nierzadko marzy nam się projekt autorski i jedyny w swoim rodzaju.
Jeżeli planujemy zamówienie gadżetów czy koszulek z indywidualnym, wykonanym przez nas nadrukiem, przede wszystkim powinniśmy wiedzieć, że jego przygotowanie to coś więcej niż wybór czy własnoręczne wykonanie odpowiedniej grafiki. Firma wykonująca nadruk dołoży wszelkich starań, by maksymalnie ułatwić nam pracę związaną z przygotowaniem projektu. Warto jednak już na samym początku znać kilka szczegółów, które znacznie przyspieszą cały proces.
Przygotowując nadruk reklamowy lub indywidualną grafikę przeznaczoną do wydruku, musimy pamiętać, by miała ona wysoką rozdzielczość i odpowiednio duże rozmiary. W przeciwnym razie – nawet jeżeli będzie prezentować się dobrze na monitorze komputera – na wydruku może okazać się niewyraźna lub wręcz zupełnie nieczytelna.
Gdy mamy już gotowy i spełniający powyższe wymagania wzór, przychodzi czas na przemyślenie powierzchni, na którą ma zostać nałożony. Tu spore znaczenie ma dobór odpowiedniego koloru tkaniny. Jeżeli będzie się on gryzł z kolorystyką naszego projektu – np. poprzez zastosowanie zbyt jaskrawych barw dopełniających – efekt końcowy może prezentować się nieatrakcyjnie i męczyć wzrok. Dlatego warto poprosić o radę pracownika firmy lub dobrać kolor samemu, korzystając z tzw. koła barw, które bez trudu znajdziemy w Internecie.
Równie istotnym elementem jest umiejscowienie grafiki. Każdy przeznaczony do tego celu przedmiot posiada ściśle wyznaczony obszar, na którym można umieścić nadruk – w przypadku wyrobów tekstylnych jest to podyktowane m.in. umiejscowieniem szwów. Przed zaplanowaniem jego położenia warto więc poprosić o poradę pracownika firmy, której zamierzamy zlecić wykonanie tego zadania.
Wróć do bloga